Spørsmål og henvendelser knyttet til dagens systemoversikt
Svar / veiledning:
Spørsmål og henvendelser knyttet til behov og anskaffelse av nytt system
Svar / veiledning:
I forbindelse med behov og anskaffelse av nytt system er det viktig å vurdere følgende:
- Vurder risiko og konsekvenser ved at anskaffelse av nytt system vil kunne påvirkes av en fremtidig konsolideringsprosess
- Finnes det systemer i porteføljen vår som har en avtale som andre virksomheter kan hekte seg på?
- Husk å kontakte KOI. Anskaffelser skal skje etter de regler og retningslinjer som er satt.
- Det er viktig å sikre at avtalen, så langt det er mulig, kan benyttes av flere virksomheter i Oslo kommune uten behov for ny utlysning.
Spørsmål og henvendelser knyttet til virksomhetenes bidrag i forbindelse med pågående og videre arbeid i prosjektet
Svar / veiledning:
I forbindelse med informasjonsbrevet som gikk ut 26.1.2018, er virksomhetene informert om at prosjektet vil ta kontakt med dem ved behov for bistand / avklaringer i forbindelse med utarbeidelse av BC.
- Per 01.03.2018 er det utarbeidet utkast til BC innenfor kategoriene ‘Kunde- og tjenestehåndtering’, ‘Spørreundersøkelse’. Disse er presentert for prosjektstyret.
- Det er nå behov for å gjennomgå og forankre utkast til BC med berørte virksomheter. Vi må kvalitetssikre grunnlaget og innhente nødvendig informasjon for å kunne ferdigstille endelige BC.
- Endelig BC for overforstående kategorier vil fremlegges for prosjektstyret i løpet av mai for beslutning om gjennomføring.
- Utkast til BC for resterende aktuelle kategorier i systemporteføljen vil vurderes fortløpende. Berørte virksomheter vil informeres om dette arbeidet.
Involvering:
- Det vil i løpet av mars og april være behov for å gjennomføre fysiske møter / workshops med berørte virksomheter for å kvalitetssikre utkast til BC.
- Blir et BC besluttet gjennomført vil det være behov for sterkere involvering av ressurser i virksomhetene inn i prosjektet.