(langstring[menu.title] is not set)

Prosjektstatus 05.10.2017


Statusoppdatering, 5. oktober 2017

 

  • Prosjektet har blitt noe forsinket, de prioriterte lokasjonene skal være ferdig oppgradert i oktober. Planen er å hente inn tapt tid i løpet av andre prioritet ved å skalere opp ressursbruken hos leverandørene.

 

  • Datametrix og Datek er i full gang med å bytte ut svitsjer, trådløspunkter og tekniske skap der det er behov. Det er tydeliggjort overfor leverandørene at de skal varsle lokasjonene god tid i forveien før en monteringsjobb slik at ansatte på lokasjonen kan gjøre nødvendig forberedelser til nedetid som følger. Dersom dette ikke skjer, ønsker prosjektet tilbakemeldinger fra lokasjonen på det.

 

  • Prosjektet jobber også med å kartlegge «bord-svitsjer» som ligger rundt på lokasjonene til Oslo kommune. Bord-svitsjene er ofte brukt i sammenhenger hvor det ikke er tilstrekkelig med porter på en lokasjon for å dekke behovet til antallet klienter, skrivere og telefoner, da brukes bord-svitsjene til å splitte en port på en LAN-svitsj. Dette er uønskede svitsjer som Oslo kommune ikke har tilstrekkelig kontroll over. Prosjektet vil sammen lokasjonen vurdere alternative løsninger for å dekke behovet. Prosjektet ville komme tilbake til de lokasjonene det gjelder. 

 

  • Etter ferdigstilt jobb, vil prosjektet sende ut en kort spørreundersøkelse via Questback for å undersøke hvordan kommunikasjon har vært i løpet av oppgraderingen. Det er viktig for prosjektet at ansatte i kommunen vet hvorfor prosjektet gjennomføres og hvordan prosjektet påvirker de ansatte. Prosjektet er fornøyd med de første tilbakemeldingene fra lokasjonene så langt, men vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss.


Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe