I prosjektstyremøtet avholdt 11.09.2018 ble følgende beslutninger tatt:
Systemkategori: Spørreundersøkelser
Prosjektstyret fikk en nærmere beskrivelse av tjenesten, med oppdaterte estimater basert på dialog med virksomhetene. Prosjektstyret er fremdeles positiv til business case (BC), men mener det er et behov for at prosjektet tydeliggjør innhold i, og konsekvenser av, følgende alternative fremgangsmåter for et prosjekt:
Beslutning: Prosjektet får aksept for å jobbe videre med BC. Prosjektet vil jobbe med å forberede og gjennomfører et arbeidsmøte med FIN, hvor resultatet skal være en anbefaling til neste møte i prosjektstyret.
Systemkategori: Tids- og timeregistrering
BC som er utarbeidet for denne systemkategorien viser et tydelig positivt gevinstbilde, men med gevinster som i hovedsak vil ligge hos den enkelte virksomhet. Prosjektstyret er positiv til BC, men påpeker at det er viktig at prosjektet har en god tilnærming til hvordan gevinstene skal realiseres. Prosjektet har derfor fått i oppgave å utføre følgende arbeid i forbindelse med ferdigstillelse av BC:
Beslutning: Prosjektet får aksept for å jobbe videre med BC, og vil ha behov for å gjennomføre oppfølgingsmøter med en del virksomheter for å få besvart overnevnte punker. Deretter vil prosjektet forberede og gjennomfører et arbeidsmøte med FIN, hvor resultatet skal være en anbefaling til neste møte i prosjektstyret.
Tillegg: Portefølje
Til neste prosjektstyremøte skal prosjektet legge frem en oversikt over andre relevante konsolideringsmuligheter. Dette skal gi en indikasjon på retningen til prosjektet, og hvilke andre konsolideringer som bør prioriteres.
Neste prosjektstyremøte: 13.12.2018