Denne opplæringssesjonen er for deg som skal benytte Kompass til å melde inn saker, enten det gjelder bestillinger eller feilmeldinger. Vi vil ta for oss selvbetjeningsportalen i Kompass under opplæringen. Portalen er den delen av Kompass som bla benyttes til å legge inn bestillinger eller melde feil, sjekke status på egne saker eller saker du følger, og til å lese aktuelle nyheter og selvhjelpsartikler. Vi vil enkelt fokusere på hvordan du, som bestiller/innmelder, best utnytter funksjonene i selvhjelpsportalen, og vi vil også ta for oss en del ting å være oppmerksom på for enklest å velge rett skjema i Kompass.
Verktøyet som benyttes for opplæring er Microsoft Teams, men du trenger ikke å ha en lisens på Teams for å delta i møtet. Du må ha tilgang på en tykk klient, som er koblet opp mot Oslo kommune, enten du er på din vante arbeidsplass, eller jobber hjemmefra (fjarb). Videre kan det være en fordel med et headsett (høyttaler/mikrofon), koblet til PCen. Kurset er gratis, og varighet er ca 1 time. Etter påmelding vil du motta en mail som forklarer hvordan du kobler deg opp mot møtet (NB! Husk å krysse av for at du ønsker påmeldingsbekreftelse pr. mail).