Saker meldt inn i BOKS oppdateres med ulike statuser, basert på utvikling i saksbehandlingen. Det er kun åpne BOKS-saker som vises i Kundeportalen.
I BOKS kan du se og følge alle saker du har tilgang til.
I Kundeportalen kan alle brukere se hvilke åpne saker virksomheten har registrert i BOKS. Det er begrenset informasjon som vises om sakene. Brukere som også har tilgang til saken i BOKS vil se en lenke på saken og videre kunne åpne den direkte fra Kundeportalen.
Her er en oversikt over hva de ulike statusene i BOKS betyr, og hvilke av statusene som vises i Kundeportalen:
Status i BOKS: |
Status i Kundeportalen: |
Beskrivelse: |
Utkast |
Saken vises ikke i Kundeportalen |
Saken er lagret som utkast og er ikke sendt inn til behandling. |
Registrert |
New |
Saken er registrert, men arbeid er ikke påbegynt. |
Venter |
Pending og Waiting approval |
Saken er satt på vent av saksbehandler. Undersøk om informasjon mangler. |
Venter på godkjenning |
Saken vises ikke i Kundeportalen |
Saken venter på vurdering av godkjenner før bestillingen blir sendt inn. |
Under planlegging |
Assigned |
En faggruppe har fått saken, men arbeidet er ikke påbegynt. |
Under arbeid |
In Progress og Planning |
Saken er under arbeid. |
Utført |
Completed og Resolved |
Saken er avsluttet av saksbehandler, men kan gjenåpnes innen 15 dager. |
Kansellert |
Saken vises ikke i Kundeportalen |
Saken er kansellert. |
Lukket |
Saken vises ikke i Kundeportalen |
Sak endres automatisk til lukket 15 dager etter at status er satt til Utført. |