Du får høre siste nytt om blant annet Selma (verktøy for leverandøroppfølging), KS Læring, Prosjektportalen, Workplace, Innbyggerservice og kommunens nye konkurransegjennomføringsverktøy. ORIGO:Folk vil innlede om forventninger til den digitale lederen under parallellsesjonen om internkommunikasjonen.
Møtene er oppsatt som parallellsesjoner. Meld deg på sesjonene du ønsker ved å følge lenkene i programmet under.
PROGRAM
8.00 |
Frokost og mingling i foajeen |
||||
8.30– |
KS Læring er nå tilgjengelig som en tjeneste til hele kommunen. Vi presenterer mulighetene dette verktøyet gir for nettkurs, blandet læring og digital kompetansestyring i kommunens virksomheter.
|
Internkommunikasjon – et lederverktøy du må bruke Hvordan skal vi lykkes med å skape den åpne og tillitsbaserte kulturen som gir kortere avstand mellom ledere og ansatte i kommunen, slik det er uttrykt i Byrådserklæringen? Noe av løsningen er internkommunikasjon og verktøy for dette. |
Prosjektstyring i Oslo kommune Hvordan gjennomføre prosjekter i Oslo kommune basert på PRINCE2®. |
Oslomodellen – 23. mai vedtok byrådet |
|
9.40– |
Helseetaten og UKE forteller om sine erfaringer med integrasjon mot HR-systemet i lansering av i velferdsteknologi og kompetanseutvikling, herunder nasjonal sikkerhetsmåned og nyansattkurs. |
Kan alle innbyggere ivaretas når alt blir digitalt? Vi vil tegne et bilde av hvordan innbyggerne kan oppleve det nye «digitale Oslo» i samspill mellom digitale innbyggertjenester, web og Innbyggerservice. Du får høre hva som er gjort, planer om videre arbeid og komme med innspill fra egne erfaringer. |
Live-demonstrasjon av kommunens nye Sharepoint-løsning for prosjekt- og porteføljestyring. Portalen lanseres som en tjeneste til hele kommunen, med oppstart 3. juli. |
Digital konkurranse- Regelverk for offentlige anskaffelser krever at leverandør- |
|