Prosjektet gjennomfører kartlegging og analyse av systemene i Oslo kommune. Kartleggingen har basert seg på data hentet ut fra økonomisystemet og analyseverktøyet ‘SAS Innkjøpsanalyse’. I tillegg har allerede eksisterende systemoversikter blitt inkludert, samt gjenbruk av systemoversikt innhentet via tidligere prosjekt. Det er behov for bistand fra virksomhetene for å gjennomføre kvalitetssikring av systemoversikten, og for å kartlegge det enkelte systemets verdi. Resultatet av dette arbeidet vil være med på å danne en begrunnelse for videre arbeid i 2017 og 2018, bestående av utarbeiding og klargjøring av hypoteser og tiltaksplaner.
MÅL
Gjennomført kartlegging og analyse av systemene i Oslo kommune. Dette arbeidet vil bidra til reduserte kostnader gjennom forenklet systemportefølje og samordnet håndtering av avtaler og leverandører.
TIDSPLAN
Ferdig utkast til systemoversikt, oppdelt per virksomhet, ble klar i midten av september. Systemeiere og systemforvaltere går i løpet av høsten gjennom utkastet for å kvalitetssikre og forbedre dataene.
Etter denne gjennomgangen utarbeides det hypoteser og forslag til tiltak.
KONTAKTPERSONER
Kontakt prosjektet
Prosjektleder: Pål Eirik Pettersen
Prosjektlederassistent: Silje Duley