(langstring[menu.title] is not set)

Acos Websak er nede

Acos Websak er nede for alle virksomheter. Driftsleverandør jobber med feilsøking.
Melding opprettet: 31.08.2021

LOGG

  • Det har vært problemer med Kontakt- og reservasjonsregisteret, eSignering og oppslag i Brønnøysund for noen virksomheter i dag. Dette skal nå fungere igjen.

    Det jobbes nå videre med verifisering av løsningen.
  • Det jobbes med å verifisere løsningen. Foreløpige tester viser at ACOS fungerer som normalt.
  • Websak Basis og Pluss er nå tilgjengelig for alle virksomheter både i prod og test, og løsningen forventes stabilisert ila 1.9.
  • Acos forvaltningen, systemleverandør, driftsleverandør og UKE samarbeider tett om å få løst feilen. Foreløpig rettetid er satt til kl. 17:00 i dag.
  • Feilrettingen pågår fortsatt. Arbeidet tar tid da det må gjøres en stor manuell jobb med rekonfigurasjon av nettverk for å få løst feilen.
    Både UKE og leverandør har fremdeles svært høy prioritet på å få løst dette så snart som mulig.

    Neste oppdatering kommer ved ny status i saken.
  • Problemet er isolert til webtjenester tilhørende Acos.
    Leverandør jobber med feilretting.
    Det er fremdeles litt tidlig å si noe om estimert rettetidspunkt, men både UKE og leverandør har høy prioritet på å få løst feilen så raskt som mulig.
  • Leverandør arbeider fremdeles med feilretting.
  • Leverandør har lokalisert feilen og jobber med feilretting.
  • Leverandør jobber fremdeles med feilsøk på dette.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 31.08.2021 08:00
Sluttet: 02.09.2021 09:00
Berørte komponenter: Acos Websak

Årsak

Acos Websak er ferdig verifisert OK

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe