(langstring[menu.title] is not set)

Bruk ny AKS

Alle brukere i Oslofelles har nå fått tilgang til ny AKS, både tykke og tynne klienter. Unntaket er brukere ved Legevakten (smartkort-løsning), som håndteres utenom. UKE oppfordrer derfor alle til å bruke ny AKS. Vi vil ennå ikke fjerne muligheten for å logge på gammel AKS, men kapasiteten her vil reduseres gradvis og kan derfor oppleves som treg å jobbe på.
Melding opprettet: 10.06.2016
Type: Avvik
Hendelsen startet: 10.06.2016 08:00
Sluttet: 17.08.2016 12:00
Berørte komponenter: AKS

Mer informasjon

Samtlige applikasjoner er nå tilgjengelig på ny AKS. Brukere av egne AKS-siloer og VDI er også ivaretatt. Hvis noen allikevel opplever problemer med å nå ny AKS, ber vi disse kontakte lokal 1. linje brukerstøtte, som melder saken i BOKS hvis det ikke lar seg løse lokalt. Klienter som ennå ikke har fått distribuert denne oppdateringen bør skrues av og på igjen.

 

Brukere på tykke klienter vil ikke merke forskjell. Disse har ikoner for ny AKS og gammel AKS.

Brukere på tynne klienter vil se et endret innloggingsbilde med mulighet for å velge gammel AKS:

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe