(langstring[menu.title] is not set)

Feil etter migrering av Kompass

Vi ønsker å gjøre virksomhetene oppmerksomme på at det er en forsinkelse i overføring av nyopprettede brukere fra PRK til Kompass. Dette er noe som systemleverandøren løser fortløpende, men det vil altså ta noe lengre tid før disse brukerne kan ta i bruk Kompass. Driftsmeldingen vil bli oppdatert fortløpende med eventuelle avvik som vi oppdager i forbindelse med migreringen av Kompass.
Melding opprettet: 30.04.2018

LOGG

  • Det jobbes fortsatt med å rette enkelte feil som oppleves etter migreringen av Kompass. Vi beklager ulempene dette medfører.
  • Vi opplever fortsatt noen utfordringer rundt feilmeldinger og kapasitet i Kompass etter migrering. I kveld vil det utføres ytterligere feilrettinger som vi håper skal forbedre dette. Feilrettingene utføres mellom kl. 20:00 - 20:30 og Kompass vil være utilgjengelig i denne perioden.
  • På onsdag 2. mai vil det bli gjort en rettelse i Kompass som vi tror skal løse problemet med feilmeldingen "invalid token". Rettelsen implementeres kl. 20:00 og vil gjøre at man ikke får logget på Kompass i cirka 10 minutter. Hvis man opplever noen problemer etter dette så anbefales det at man prøver å logge ut og så inn igjen på PC'en.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 30.04.2018 08:45
Sluttet: 30.04.2018 23:59
Berørte komponenter: Kompass

Mer informasjon

De som opplever å få en feilmelding om "invalid token" kan forsøke å lukke samtlige nettlesere som er åpne, eventuelt tømme cache. Det skal også fungerer å logge ut av PC og så inn igjen.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe