(langstring[menu.title] is not set)

Feil med Oslofelles-portalen fra fjernarbeid

Fra fjernarbeid åpner Oslofelles-portalen nå i BYOD versjon selv om man går fra en Oslofelles-klient. Driftsleverandør jobber med å rette dette.
Melding opprettet: 17.08.2018

LOGG

  • Det er nå gjort tiltak for å utbedre denne feilen og brukere på fjernarbeid skal nå få opp riktig Oslofelles-portal. Fint om de som har mulighet kan teste og gi tilbakemelding i sakene.
  • Dette er dessverre ikke løst. Av uklar årsak havner flere Oslofelles klienter i IP rangen beregnet for BYOD ved oppkobling mot VPN på fjernarbeid.

    For å feilsøke videre er driftsleverandør avhengig å få rapportert aktiv IP adresse og WS navn på flere OSLOFELLES PC'er, når problemet oppstår. Dette for at de kan begynne å koble et mønster på de maskiner som opplever problemet.

    Fint om de som har mulighet kan rapportere inn aktiv IP adresse og WS nummer på klienten når de opplever problemet.

    IP adresse finner man ved å åpne cmd (ledetekst) fra start-menyen og skrive inn "ipconfig" og trykke enter. Se selve driftsmeldingen for veiledning med skjermdumper.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 17.08.2018 00:00
Sluttet: 17.08.2018 23:59

Årsak

Testing etter implementerte tiltak har vært vellykket og vi anser nå feilen som løst.

Mer informasjon

For å finne IP må du først åpne cmd fra start-menyen og skriv kommandoen "ipconfig" og trykke enter:


 

Kopier deretter teksten ved å markere og høyreklikke, så kan du lime den inn i saken, eller du kan ta en skjermdump av hele vinduet.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe