Feil med Oslofelles-portalen fra fjernarbeid
Fra fjernarbeid åpner Oslofelles-portalen nå i BYOD versjon selv om man går fra en Oslofelles-klient. Driftsleverandør jobber med å rette dette.
Melding opprettet: 17.08.2018
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 17.08.2018 00:00
Sluttet: 17.08.2018 23:59
Årsak
Testing etter implementerte tiltak har vært vellykket og vi anser nå feilen som løst.Mer informasjon
For å finne IP må du først åpne cmd fra start-menyen og skriv kommandoen "ipconfig" og trykke enter:


Kopier deretter teksten ved å markere og høyreklikke, så kan du lime den inn i saken, eller du kan ta en skjermdump av hele vinduet.
LOGG
For å feilsøke videre er driftsleverandør avhengig å få rapportert aktiv IP adresse og WS navn på flere OSLOFELLES PC'er, når problemet oppstår. Dette for at de kan begynne å koble et mønster på de maskiner som opplever problemet.
Fint om de som har mulighet kan rapportere inn aktiv IP adresse og WS nummer på klienten når de opplever problemet.
IP adresse finner man ved å åpne cmd (ledetekst) fra start-menyen og skrive inn "ipconfig" og trykke enter. Se selve driftsmeldingen for veiledning med skjermdumper.