(langstring[menu.title] is not set)

Feil på Sikker Skann

Mange opplever at skanning til applikasjoner ikke virker. Feilen er meldt til leverandør som jobber med feilretting.
Melding opprettet: 06.05.2022

LOGG

  • Denne feilen skal nå være løst. Dersom noen fortsatt opplever problemer ber vi de oppdatere saken sin med status eller melde sak i Kompass dersom det ikke er gjort alt.
  • Feilsøking gjenopptas etter flere melder om problemer med skanning.
  • Denne feilen skal nå være løst. Dersom noen fortsatt opplever problemer ber vi de oppdatere saken sin med status eller melde sak i Kompass dersom det ikke er gjort alt.
  • I forbindelse med feilsøking/feilretting vil driftsleverandør restarte sftp server - dette vil påvirke skanningstjenesten i et kortere tidsrom nå i ettermiddag 09.05.2022 for de fagsystemene hvor skanning går via SFTP server.
  • Leverandør melder at dokumenter kommer gjennom, men at det tar lang tid. De jobber med en løsning for å kunne behandle flere dokumenter av gangen. De anbefaler å kun skanne inn et dokument én gang fremfor å skanne det samme dokumentet flere ganger.
  • Leverandør gjenopptar feilrettingsarbeid etter tilbakemelding om at flere fortsatt har feil.
  • Leverandør ser at dokumenter flyter gjennom skanneløsningen og kommer frem til applikasjonene og mener at feilen er løst. Vi ber derfor alle som fortsatt opplever feil om å oppdatere saken sin eller melde sak i Kompass dersom det ikke er gjort alt.
  • Leverandør jobber fortsatt med feilretting. Ny informasjon kommer ved utvikling i feilretting.
  • Flere melder om at feilen ikke er løst. Arbeid for å rette feilen gjenopptas.
  • Feil er funnet og rettet opp.
  • Driftsleverandør jobber fortsatt med feilsøking.
  • ITAS miljøene er på vei opp igjen og feilretting av Sikker Skann er i gang. Ny oppdatering kommer ved utvikling i saken.
  • Flere melder om feil på skanning til Gerica også. Leverandør er oppdatert og jobber med feilretting.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 06.05.2022 08:00
Sluttet: 10.05.2022 11:00
Berørte komponenter: Sikker skann

Årsak

Feil løst av leverandør. Rotårsak undersøkes av leverandør.

Mer informasjon

Denne feilen ser ut til å ramme alle applikasjonene som benytter seg av Sikker Skann. 

 

Dette var ikke en følgesfeil som kommer av problemer på Marvin miljøet til ITAS: https://uke.intranett.oslo.kommune.no/kundeside/driftsmeldinger-dashbord/driftsmeldinger/feilsituasjoner/ustabilitet-pa-marvin-plattformen-article367911-72483.html

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe