(langstring[menu.title] is not set)

Feil ved åpning av PDF-filer

Flere melder om feil ved åpning av PDF-er. Enkelte får melding om lisensfeil og andre får ikke åpnet PDF-er fra fagapplikasjoner.
Melding opprettet: 09.10.2018

LOGG

  • Denne feilen skal være rettet nå for alle brukere.
  • Driftsleverandøren har funnet feilen. For å rette dette så er det nødvendig å restarte en del servere som brukere er pålogget når de benytter AKS eller fagapplikasjoner (Fasit, Familia, Doculive). Vi ber brukerne som opplever problemer om å logge ut av AKS, eller avslutte applikasjonen de bruker og så logge på igjen. Den neste timen vil det pågå feilretting, slik at noen brukere som opplever feil, men som ikke har logget ut ennå, vil bli logget ut automatisk etter en viss tid.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 09.10.2018 09:00
Sluttet: 09.10.2018 14:30
Berørte komponenter: Servere / sentral infrastruktur

Årsak

Feilen skyldtes en oppdatering av noen servere på intern og sikker sone. Denne oppdateringen ble rullet tilbake igjen.

Mer informasjon

Feilen kan oppleves i for eksempel Familia, Fasit eller Doculive. Brukerne kan få opp en melding om lisens for Adobe Reader eller et grått vindu. Driftsleverandøren jobber med å løse feilen så raskt som mulig og vi vil oppdatere denne driftsmeldingen når vi vet noe mer.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe