(langstring[menu.title] is not set)

Flere brukere får ikke logget på AKS

Flere brukere melder om at de ikke får logget på AKS. Driftsleverandøren jobber med feilsøking.
Melding opprettet: 31.05.2021

LOGG

  • Feilen skal nå være løst. De som har logget på tidligere bør logge av og på igjen, serverne som de ble tildelt er nå overbelastet og det vil gå noe tregt hos de.

    Dette kan løses med av og pålogging, de får da tildelt sesjon inn på en mindre belastet server
  • Deler av Citrix miljøet er nede, det gjør at de serverne som er oppe tar i mot all last og er per nå overbelastet. Brukere kan derfor oppleve å ikke få logget på og de som er innlogget kan oppleve stor treghet.

    Dette rammer alle applikasjoner som brukes på AKS.
  • Driftsleverandøren jobber med feilretting og tror at de har funnet rotårsaken til feilen.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 31.05.2021 08:00
Sluttet: 31.05.2021 23:59
Berørte komponenter: AKS

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe