(langstring[menu.title] is not set)

Heng og treghet i Gerica

Flere virksomheter melder om at Gerica er svært treg og henger. Leverandøren feilsøker.
Melding opprettet: 04.08.2016

LOGG

  • Tilbakemeldinger fra driftsleverandøren tyder på at den bakenforliggende årsaken til feilen er løst.

    Enkelte kan imidlertid ha sesjoner som henger igjen, og som dukker opp igjen etter en restart.

    Vi anbefaler at alle bruker Lukk sikker-funksjonen, eller får førstelinje til å terminere sesjonen gjennom Citrix Director.

    Dersom det er enkeltbrukere som fremdeles ikke kommer inn på Gerica, ber i om at førstelinje oppretter sak som Uklar feilsituasjon, så følger vi opp.
  • Vi ber om at de som fortsatt opplever problemer med Gerica, logger helt ut av AKS og så inn igjen.
  • Leverandøren jobber fortsatt med å utbedre dette. De ser at brukerne har opplevd å bli kastet ut av sikker sone-applikasjonen og at det nå går tregt.
  • Leverandøren ser antydning til heng i databasen og jobber med å løse opp dette.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 04.08.2016 09:00
Sluttet: 04.08.2016 14:00
Berørte komponenter: Gerica

Årsak

Gerica viste tegn til en databaseheng som leverandøren undersøkte. Det tydet likevel på andre årsaker og rotårsaken er ikke avklart ennå. Det er ikke mottatt flere henvendelser på hengsituasjoner nå.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe