(langstring[menu.title] is not set)

Heng og treghet i Gerica

Det er for tiden sentrale problemer med treghet og heng i Gerica. Implementerte tiltak for å løse dette har ikke vist seg vellykket og problemene gjentar seg derfor daglig for flere brukere. Det er initiert en task-force for å forbedre ytelsen på Gerica og flere tiltak vil bli implementert fortløpende. Vi håper dette raskt vil gi resultater som bedrer brukeropplevelsen.
Melding opprettet: 04.09.2018

LOGG

  • Ytselsesforbedringer er under implementering og vil være ferdig til mandag. Vi håper at dette har en positiv effekt på treghetene som oppleves i Gerica.
  • Situasjonen for Gerica skal være stabilisert nå. Det er fortsatt pågående feilsøk, men den akutte tregheten er utbedret.
  • Det er akkurat nå store problemer med å jobbe i Gerica. Dette skyldes høy belastning. Driftsleverandøren har gjort et tiltak for å forbedre dette og vi håper det skal løsne straks.
  • Det pågår fortsatt arbeid med å finne ut av årsaken til hvorfor Gerica er treg. Det er viktig at man melder sak i Kompass når problemene oppstår. Forklar hvilke oppgaver som ble forsøkt utført når det begynner å henge og beskriv dette så godt som mulig. Det er også mulig å sende inn saken senere når man har anledning, men da er det veldig fint om man noterer tidspunkter for når man opplever problemene.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 04.09.2018 15:00
Sluttet: 04.09.2018 23:59
Berørte komponenter: Gerica

Årsak

En rekke tiltak på å forbedre hardware i tillegg til en oppgradering av Gerica har vist seg vellykket og ytelsen til Gerica er nå vesentlig forbedret.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe