(langstring[menu.title] is not set)

Ikoner mangler på AKS

Flere melder om at ikoner til applikasjoner har blitt borte på AKS. Driftsleverandør feilsøker med høy prioritet og vi vil oppdatere driftsmeldingen ved utviklinger i feilsøkingen.
Melding opprettet: 24.03.2020

LOGG

  • Problemet løser seg ved resett av Citrix Receiver. Det har blitt lagt ut et ikon på startmenyen.

    Start - Alle programmer - Helpdesk - Resett Citrix Receiver.

    Eventuelt kan man følge veiledning for manuel resett nederst i driftmeldingen.
    (Ser du ikke hele driftsmeldingen stå trykk "Vis hele meldingen" og bla deg ned)
  • Feilen ble dessverre ikke løst av endringene som ble utført på sentrale systemer i går. Feilretting pågår.
  • Driftsleverandør har utført sentrale endringer for å løse dette.
    Ikonene skal bli tilgjengelige ved ny pålogging til AKS.
    Vi anbefaler derfor at de som mangler ikoner logger seg ut og inn av AKS.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 24.03.2020 10:00
Sluttet: 24.03.2020 23:59
Berørte komponenter: AKS

Mer informasjon

Dette er en veiledning for å resette Citrix Reciever, både på AKS og på tykke klienter. Dette kan hjelpe i tilfeller hvor man ikke får åpnet applikasjoner som kjører på Citrix, eller ikke får åpnet AKS generelt. Dette kan også hjelpe ved andre Citrix-relaterte feil. 

 

  1. Trykk på pil opp, nede ved klokken i start menyen: 


     
  2. Høyreklikk på Citrix Reciever og velg "advanced preferences" 


     
  3. Trykk på "Reset Reciever"


     
  4. Du vil få opp et nytt vindu, hvor du må bekrefte resettingen av citrix reciveren din. Her trykker du "Yes, resett reciver":



Etter du har bekreftet resettingen vil Citrix Reciever være resatt.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe