(langstring[menu.title] is not set)

Kalenderinnstillinger - åpne kalendere

Fredag 27. januar ble det oppdaget at kalendere med begrensninger i lesetilgang var åpnet med detaljert lesetilgang fra andre e-postbrukere internt i kommunen. Dette gjelder for brukere som tidligere har sperret sine kalendere for innsyn. Innstillingen for begrensning i lesetilgang har på ett tidspunkt blitt satt til å vise detaljert informasjon om kalenderhendelsen. Feilen påvirker ikke kalenderoppføringer som er angitt som «Privat".
Melding opprettet: 27.01.2017
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 27.01.2017 13:00
Sluttet: 07.02.2017 08:00
Berørte komponenter: Outlook/Exchange

Årsak

Mandag 30. januar ble feilen rettet, slik at innstilling gjort av brukere ikke skal overskrives. Årsak til hendelsen er knyttet til arbeid med feilretting av rettigheter for møterom i oktober 2016.

Mer informasjon

Veiledning for å endre kalendertilgang

Nedenfor følger en brukerveiledning for hvordan brukere selv kan endre innstillinger for visning av kalendere. Hvis det er behov for å gjøre endringer for mange brukere, kan lister med navn, e-postadresse, brukerident og ønsket innstilling sendes til servicesenter@uke.oslo.kommune.no innen utgangen av 3. februar. Det er ukjent hvor mange brukere som er rammet av dette, men det antas at omfanget er begrenset fordi standard oppsett for nye brukere er detaljert lesetilgang.

Åpne kalender:

I hovedmenyen for kalender velger du Kalendertillatelser:

Når du klikker på Kalendertillatelser åpnes dialogboksen nedenfor. Her kan bruker endre tilgangsnivå for standard bruker til Ledige og opptatte tidspunkter med forskjellig grad av detaljer eller ingen tilgang.

Når nye brukere opprettes vil kalendere være åpen for lesetilgang. Åpne og lesbare kalendere støtter opp under åpenhet og transparens i kommunen. 

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe