(langstring[menu.title] is not set)

Kort nedetid på AKS natt til tirsdag

Vi har i dag opplevd flere feil i forbindelse med en endring som ble rullet ut på fredag. Det gjøres en vurdering i dag om hvordan vi håndterer dette videre og vi vil oppdatere denne driftsmeldingen fortløpende med informasjon.
Melding opprettet: 19.12.2016

LOGG

  • Endringen i natt gikk som planlagt og vi får beskjed om at blant annet utskrift fra Gerica og Familia er i orden igjen. Ber om at de som fortsatt opplever feil, oppdaterer BOKS-saken sin eller registrerer en ny sak.
  • Dagens problemer skyldes en endring som ble innført på fredag. Vi ønsker å rulle tilbake denne endringen i natt, mellom kl. 03:00 - 06:00. Dette medfører at alle servere blir omstartet. De brukerne som er logget på vil få et varsel cirka 15 minutter før dette skjer. Man må da lagre arbeidet sitt. Det tar cirka 10 minutter før man kan logge på igjen. Vi håper at dette vil medføre en bedre situasjon for alle i morgen, tirsdag.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 19.12.2016 09:00
Sluttet: 20.12.2016 09:00

Årsak

Årsaken knyttes til en sentral oppgradering på driftsmiljøet. Denne endringen ble rullet tilbake og alle systemer ble verifisert OK.

Mer informasjon

I tillegg til utskriftsproblemer for Gerica og Socio, har det også vært påloggingsproblemer for CGM Helsestasjon. Se egen driftsmelding for disse to.

Vi ser også problemer med Oktus, Rusdata, SATS Barnehage, Familia og andre mindre applikasjoner.

Følg med denne driftsmeldingen for oppdateringer.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe