(langstring[menu.title] is not set)

Løsning på "cannot start app"-feilmelding

Enkelte brukere på tykklient opplever å få en feilmelding når de prøver å starte AKS som sier "Cannot start app. Please contact your help desk". Driftsmeldingen beskriver midlertidig workaround.
Melding opprettet: 21.06.2016

LOGG

  • Brukere på tykklient kan nå benytte seg av Oslofelles-portalen isteden hvis de får denne feilmeldingen. Portalen er lansert som et eget ikon.
  • Denne feilen vedvarer fortsatt og vi avventer nå slutten på endringsfrysen før det vil bli gjort endringer som forhåpentligvis vil løse dette.
Type: Avvik
Hendelsen startet: 21.06.2016 00:00
Sluttet: 03.11.2016 12:13
Berørte komponenter: AKS

Årsak

Benytt OSLOFELLES portalen som finnes i start-menyen for å logge på AKS. Mer informasjon om dette i artikkel om lansering av OSLOFELLES portalen her: http://utviklings-og-kompetanseetaten.oslo.kommune.no/article.php?articleID=312713&categoryID=75180

Mer informasjon


De som får denne feilmeldingen kan løse problemet ved å gå til oppgavelinjen og trykke på pilene som peker oppover ("vis skjulte ikoner"). Høyretrykk på ikonet som heter "Citrix Receiver", velg "Advanced Preferences" og trykk på "Reset Receiver". Når dialogboksen kommer opp, velg "Yes, reset Receiver". Når du får beskjed om at "citrix receiver is reset to the default settings" kan du prøve å åpne AKS igjen. Vær oppmerksom på at ikonene dine vil forsvinne et øyeblikk mens denne prosessen gjør seg ferdig. De vil laste inn igjen.
 

 

 

Det er også mulig å åpne lenken https://storefront.oslo.kommune.no/Citrix/InternWeb i en Internet Explorer og så starte AKS herifra.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe