(langstring[menu.title] is not set)

Manglende ikoner AKS

Flere melder om at ikoner til fagsystemer mangler når man er innlogget på tynnklienter. Driftsleverandøren jobber med feilsøking.
Melding opprettet: 08.02.2021

LOGG

  • Dersom noen fremdeles opplever problemer med manglende ikoner på AKS, så anbefaler vi resett av Citrix Reciever.

    Dersom du fremdeles mangler ikoner etter reset av Citrix Reciever, så er det fint om vi får beskjed om dette via Kompass.
  • Dersom noen fremdeles opplever problemer med manglende ikoner på AKS, så anbefaler vi resett av Citrix Reciever.
    Dersom du fremdeles mangler ikoner etter reset av Citrix Reciever, så er det fint om vi får beskjed om dette via Kompass.
  • Driftsleverandør jobber fremdeles med feilretting.
  • Det er mange som fremdeles opplever problemer med manglene ikoner på AKS etter resett av Citrix Reciever. Dette gjelder spesielt for applikasjoner på sikker sone. Driftsleverandøren jobber med feilretting.
  • Driftsleverandør melder nå at problemet skal være løst. Brukere må logge seg av og på AKS for at det skal fungere.
    Hvis det fremdeles ikke fungerer kan de forsøke "Resett Citrix Receiver" som ligger under Alle programmer - Helpdesk på startmenyen.

    Vi vil jobbe med å verifisere med brukere idag.
  • Driftsleverandør melder nå at problemet skal være løst. Brukere må logge seg av og på AKS for at det skal fungere.
    Hvis det fremdeles ikke fungerer kan de forsøke "Resett Citrix Receiver" som ligger under Alle programmer - Helpdesk på startmenyen.
  • Det oppleves dessverre fortsatt problemer med manglende ikoner og treg pålogging AKS. Feilsøking fortsetter.
  • Feilen skal nå være rettet. Brukere må logge seg ut og inn på AKS for at endringen skal virke.
  • Det jobbes fortsatt med å feilrett tregheten på databasen i sikker sone.
  • Etter feilsøking på flere komponenter som f.eks AD, Citrix og database så har det blitt oppdaget en større treghet på databasen i sikker sone. Det jobbes med feilretting.
  • Driftsleverandør jobber fortsatt med feilsøking. Det er gjennomført tiltak uten at disse har gitt ønsket løsning. Feilretting fortsetter.
  • Driftsleverandøren har lokalisert en større feil og jobber med feilretting.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 08.02.2021 07:15
Sluttet: 11.02.2021 11:00

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe