(langstring[menu.title] is not set)

Manglende ikoner på AKS

Flere brukere melder om at ikoner har forsvunnet på AKS. Vi ber de som opplever denne feilen om å logge ut av AKS og så på igjen. Driftsleverandøren jobber med å løse feilen.
Melding opprettet: 06.04.2018

LOGG

  • Ingen har kommentert denne artikkelen ennå.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 06.04.2018 13:00
Sluttet: 06.04.2018 18:00
Berørte komponenter: AKS

Årsak

Årsaken skyldtes en planlagt oppdatering på terminalserver-miljøet. Denne ga uheldige utslag for brukerne ved oppkobling til sikker sone og oppdateringen måtte fjernes igjen. Vi beklager ulempene dette medførte.

Mer informasjon

Denne feilen skyldes en oppdatering som ble utført i går. Den påvirker et antall terminalservere, som er årsaken til at noen, men ikke alle brukere, opplever feil i dag. Denne endringen blir reversert nå i ettermiddagen.

Reverseringen medfører at brukerne som er innlogget på AKS vil bli kastet ut av sesjonen sin. Det kommer opp en dialogboks 15 minutter i forveien som ber brukeren om å logge ut. Dette er nødvendig for å rette feilen slik at denne ikke vedvarer i helgen. Vi beklager ulempene dette medfører.

Brukerne kan beregne noe ustabilitet frem til kl. 17:00 i dag, fredag 6. april.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe