(langstring[menu.title] is not set)

Pålogging feiler for enkelte

Enkelte brukere får ikke logget på PC og AKS. Brukerne får beskjed om at passord er utløpt og derfor må endres. Ved forsøk på endring av passord i AKS får bruker også feilmeldign.
Melding opprettet: 08.09.2017

LOGG

  • Endringen er nå rullet tilbake igjen. Berørte brukere må få tildelt et nytt passord fra PRK admin før de kan logge på igjen. Passordet kan da byttes først etter ett døgn. Vi beklager ulempene dette har medført.
  • Feilen oppstår for mange og skyldes en endring som vil bli rullet tilbake igjen. Vi vil oppdatere driftsmeldingen når dette er gjort, med beskjed om hva brukerne må gjøre.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 08.09.2017 10:00
Sluttet: 08.09.2017 13:15
Berørte komponenter: Servere / sentral infrastruktur

Årsak

Feilen skyldtes en endring som skulle gjøre det mulig for brukerne å bytte passord selv etter å ha fått dette endret av PRK admin. Dette måtte dessverre rulles tilbake igjen. Brukerne kan bytte passord selv etter ett døgn.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe