(langstring[menu.title] is not set)

Påloggingsproblemer for AKS og sikker sone

Flere opplever at de får feilmelding når de forsøker å åpne AKS (Error 503. The service is unavailable). Noen av de som er pålogget AKS opplever problemer med å åpne sikre applikasjoner og får feilmelding "cannot start app". Leverandøren er informert og feilsøker. Vi ber om at de som opplever problemer legger inn en sak i BOKS på skjema for "uklar feilsituasjon".
Melding opprettet: 04.01.2017

LOGG

  • Dette skal nå være løst og vi ber brukerne om å prøve på nytt igjen. Ta eventuelt en omstart av tynn- eller tykklienten (PC) hvis det oppleves tregheter.
  • De som opplever problemer bes logge ut av AKS og på igjen. Vi ser at man får logget på AKS etter flere forsøk.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 04.01.2017 15:15
Sluttet: 04.01.2017 23:59
Berørte komponenter: AKS, Sikker sone

Årsak

Feilen skyldtes synkroniseringsproblemer på en Storefront server. Denne er nå synkronisert og problemet er løst.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe