Problemer med å åpne enkelte nettsider på AKS
Flere melder om at de opplever problemer med å åpne enkelte nettsider, for eksempel mobilt sentralbord fra Telenor. Vi har feilmeldt dette til Datametrix og de undersøker problemet.
Melding opprettet: 24.02.2017
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 24.02.2017 09:00
Sluttet: 02.03.2017 08:00
Årsak
Dette er nå løst ved at proxyinnstillingene ble sendt ut til brukerne på nytt igjen.Mer informasjon
De som opplever denne feilen kan rette på det ved å åpne Internet Explorer og trykke på tannhjulet øverst til høyre. Velg så Alternativer for Internett:

Velg fanen som heter Tilkoblinger og trykk på LAN-innstillinger:

Huk av for "Bruk skript for automatisk konfigurasjon" og legg inn "http://inetproxy.oslofelles.oslo.kommune.no:9001/proxy.pac" som anvist før du trykker på OK:

LOGG
http://utviklings-og-kompetanseetaten.oslo.kommune.no/article.php?articleID=319013&categoryID=72482