Problemer med å logge på AKS BYOD
Flere brukere har den siste uken opplevd problemer med å åpne AKS BYOD fra Oslofelles-portalen (storefront) på fjernarbeidsløsningen. Dette forekommer på private PC'er og skyldes en nylig oppdatering på Windows 10. Mobil og andre enheter fungerer som normalt. Løsningen på dette er å legge til storefront under klarerte områder i IE.
Melding opprettet: 01.06.2018
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 01.06.2018 14:00
Sluttet: 12.06.2018 12:00
Årsak
Årsaken til at flere opplevde feil var en windows patch som er sendt ut til private klienter.Mer informasjon
For å legge til storefront som et klarert område må man åpne alternativer for internett i Internet Explorer:

Velg fanen som heter "sikkerhet", marker det som heter "klarerte områder" og trykk på "nettsteder":

Legg inn URL'en

og trykk på "legg til":
