(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med å logge på AKS BYOD

Flere brukere har den siste uken opplevd problemer med å åpne AKS BYOD fra Oslofelles-portalen (storefront) på fjernarbeidsløsningen. Dette forekommer på private PC'er og skyldes en nylig oppdatering på Windows 10. Mobil og andre enheter fungerer som normalt. Løsningen på dette er å legge til storefront under klarerte områder i IE.
Melding opprettet: 01.06.2018
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 01.06.2018 14:00
Sluttet: 12.06.2018 12:00
Berørte komponenter: Fjernarbeidsløsningen

Årsak

Årsaken til at flere opplevde feil var en windows patch som er sendt ut til private klienter.

Mer informasjon

For å legge til storefront som et klarert område må man åpne alternativer for internett i Internet Explorer:

Velg fanen som heter "sikkerhet", marker det som heter "klarerte områder" og trykk på "nettsteder":

Legg inn URL'en

og trykk på "legg til":

 

 

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe