(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med å logge på Gerica

Mange brukere opplever problemer med å logge på Gerica i dag. Feilen er meldt til driftsleverandøre, som jobber med å rette feilen.
Melding opprettet: 05.12.2018

LOGG

  • Det har oppstått en separat feilsituasjonen, uavhengig av den orginale problemstillingen som denne saken gjelder.

    Kort fortalt har kopieringsjobb av Gerica(.exe) ikke fungert for 1/3 av Sikker Sone terminal servere i natt (60stk). Dette fører til at brukere som prøver å starte Gerica via en av disse serverne vil oppleve at Gerica ikke vil starte.

    Kopiering av Gerica.exe til alle terminalservere vil være klart om ca 30-60 minutter.

    Da er vi tilbake til at ny internsone citrixprofil vil løse påloggingsproblemene igjen.

    Det er fullt fokus på å løse den orginale problemstillingen.



  • Mange brukere opplever problemer med Gerica i dag. Driftsleverandøren jobber med å finne ut hvorfor pålogging og ikonet feiler for så mange brukere. Saken har høyeste prioritet.
  • Tiltak har ikke vist seg vellykket og det er fortsatt flere som opplever problemer. Driftsleverandør jobber videre med dette.
  • Det er utført tiltak i natt som skal ha bedret situasjonen. Vi ber om tilbakemelding dersom det fortsatt er brukere som mangler ikon eller ikke får logget på Gerica i dag.
  • Feilen er dessverre ikke rettet og det er fortsatt mange som trenger ny profil for å starte Gerica. Vi minner om at resetting av profil medfører at bl.a. snarveier og eventuelt personlig oppsett i Outlook vil forsvinne.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 05.12.2018 10:30
Sluttet: 18.12.2018 10:30
Berørte komponenter: Gerica

Årsak

Feil skal være løst av leverandør.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe