(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med å starte applikasjoner fra Oslofelles-portalen

Det er avdekket at dette skyldes ustabiliteter på enkelte Citrix servere på intern sone. Dette oppstår sporadisk og medfører at brukere som er pålogget en ustabil server ikke får åpnet applikasjoner fra portalen. For å løse problemet når det oppstår må man derfor avslutte alle aktive Citrix-sesjoner til bruker. Dette kan 1. linje gjøre i Citrix Director, eventuelt kan også USS bistå med dette. Driftsleverandør har funnet en løsning i samarbeid med Citrix, men dette krever en endring som vi ikke får implementert før etter endringsfrys, som varer til mandag 6. august kl. 08:00. Alle applikasjoner skal starte som normalt fra AKS.
Melding opprettet: 10.07.2018

LOGG

  • Det er gjort tiltak for å utbedre denne feilen og vi avventer nå for å se om feilen er løst.
  • Det gjøres en oppgradering på Citrix-løsningen i helgen som skal rette denne feilen.
  • Driftsleverandøren informerer om at de vil rette denne feilen med en oppdatering av Citrix. Dette vil trolig starte senere i neste uke. Vi beklager ulempene denne feilen medfører for brukerne.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 10.07.2018 08:00
Sluttet: 10.07.2018 23:59

Mer informasjon

Bruker kan avslutte sesjoner selv ved å høyretrykke på Citrix Receiver-ikonet og velge "Connection Center":

Marker sesjonen som skal avsluttes og velg "Log Off". 

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe