Problemer med AKS
Flere melder om at de ikke kommer inn på AKS. Feilen er meldt til leverandør som jobber med å løse feilen.
Melding opprettet: 06.01.2021
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 06.01.2021 08:00
Sluttet: 06.01.2021 23:59
LOGG
Dette vil ikke påvirke brukere.
Det jobbes fremdeles med å ferdigstille permanent fiks for identene som slutter på sifferet 9, men det er ingen indikasjoner på at midlertidig fiks ikke fungerer tilstrekkelig, foreløpig.
Driftleverandør kjører omstart av servere dette gjelder.
Den midlertidige løsningen innebærer at brukere logger på en temporær profil, noe som medfører at dokumenter som lagres på skrivebordet ikke vil lagres. Vennligst benytt fellesområdet.
Filer og snarveier som brukere selv har lagret på sitt vanlige skrivebord vil ikke være tilgjengelige.
Dette gjelder brukere med ident som slutter på 9 (Eks UKE1119)
Vi ber derfor de som har meldt sak om å oppdatere saken sin med status på om situasjonen har bedret seg eller ikke.
Om noen som ikke har meldt sak også opplever problemer, ber vi de om å melde sak.