(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med Fasit

Flere bydeler melder at de har problemer med å blant annet skanne til Fasit. Driftsleverandøren jobber med feilsøking.
Melding opprettet: 12.02.2020

LOGG

  • Det har igjen oppstått problemer med PDF konverter.
    Driftsleverandør jobber med feilsøk.
  • Dette skal nå være løst. En fil som var passordbeskyttet ble forsøkt konvertert. Denne filen ble nå fjernet fra konverteringskø. Utvikler er engasjert for å endre på kode slik at det tas høyde for denne type filer i fremtiden.

    Hvis dere fortsatt opplever problemer så avvis løsningen i Kompass eller meld ny sak.
  • Det jobbes fortsatt med å feilrette Fasit.

    Som en midlertidig løsning har Driftsleverandøren satt opp at PDF-konvertereren automatisk starter om tjenesten slik at køene tas unna etter at krasj. Opplever dere problemer så forsøk igjen til det fungerer.
  • Det er fortsatt problemer i Fasit. En mulig feilkilde kan være passordbeskyttede dokumenter fra NAV som stopper opp PDF-konvertereren. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen med å feilsøke.
  • Det er fortsatt problemer i Fasit. Driftsleverandøren jobber med feilretting.
  • Det er dessverre fortsatt problemer med Fasit. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen med å feilrette.
  • Driftsleverandøren har funnet årsaken til at dokumentbehandlingen stopper opp og jobber med å feilrette dette.
  • Det er dessverre fortsatt problemer med Fasit. Driftsleverandøren jobber med feilsøking.
  • Det er dessverre fortsatt store problemer i Fasit. Flere opplever å få Adobe-feilmelding. Driftsleverandøren jobber med feilretting.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 12.02.2020 15:45
Sluttet: 12.02.2020 23:59
Berørte komponenter: Fasit

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe