(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med Fasit

Flere brukere opplever at de får feilmelding i Fasit. Feilsøking pågår og driftsmeldingen vil bli oppdatert så snart vi vet mer.
Melding opprettet: 25.01.2021

LOGG

  • Fasit skal nå være stabilt. Systemleverandør og driftsleverandør overvåker situasjonen nøye. Hvis dere opplever problemer enten oppdater eksisterende sak, opprett ny sak eller kontakt USS på telefonen.
  • Driftsleverandøren i samarbeid med systemleverandør og systemforvalter jobber fortsatt med feilsøking og feilretting. Det har blitt gjort flere endringer som vi håper vil bedre situasjonen i Fasit.
  • Brukere opplever fortsatt store problemer i Fasit. Driftsleverandøren fortsetter feilretting i samarbeid med systemleverandøren og systemforvalter.
  • Brukere opplever fortsatt store problemer i Fasit. Driftsleverandøren fortsetter feilretting i samarbeid med systemleverandøren og systemforvalter.
  • Det vil utføres en hastendring på Fasit idag.

    https://uke.intranett.oslo.kommune.no/kundeside/driftsmeldinger-dashbord/driftsmeldinger/planlagte-hendelser/hasteendring-migrering-av-fasit-article360924-72482.html
  • Det oppleves dessverre fortsatt store tregheter i Fasit. Driftsleverandøren jobber i samarbeid med systemleverandør med å feilsøke og feilrette.
  • Leverandør og utvikler av Fasit jobber fortsatt med å rette den svært omfattende feilen på Fasit.
  • Leverandør jobber fortsatt med å rette feilen.
  • Driftsleverandør jobber sammen med utvikler for å få løst feilen.
  • Leverandør jobber fortsatt med å rette feilen.
  • Leverandør har gjort en del endringer og håper at dette skal ha løst feilsituasjonen. Vi ber derfor de som har meldt sak om å oppdatere saken med status. Dersom andre opplever feil ber vi de om å melde sak i Kompass.
  • Leverandør jobber fortsatt med å rette feilen.
  • Det er nå flere som opplever problemer igjen. Driftsleverandør gjenopptar feilretting.
  • Det ser ut til at Fasit fungerer bedre nå. Dersom noen fortsatt opplever problemer ber vi de om å oppdatere saken sin eller melde ny sak dersom de ikke alt har meldt sak.
  • Feilen skal i utgangspunktet være løst.
    UKEs Servicesenter vil starte arbeidet med verifisering av løsningen i morgen tidlig. Dersom noen fremdeles får feilmeldinger eller opplever treghet og heng i Fasit, så er det fint om vi får beskjed om dette via Kompass.
  • Leverandør jobber fortsatt med å rette feilen.
  • Leverandør melder nå at denne saken skal være løst. Vi ber derfor de som har meldt sak om å oppdatere saken sin med status. Dersom andre opplever problemer ber vi de om å melde ny sak.
  • Leverandør jobber fortsatt med å rette feilen.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 25.01.2021 11:30
Sluttet: 04.02.2021 12:00
Berørte komponenter: Fasit

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe