(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med GAT terminaler/stemplingsskjermer

Flere melder om at GAT stemplingsskjermer står og henger i dag. Feilen er meldt leverandør og det undersøkes om det kan ha en sammenheng med fellesfeilen på GAT i går
Melding opprettet: 03.01.2019

LOGG

  • Driftsleverandør og systemleverandør jobber fortsatt med en permanent løsning for denne feilen. Dette kan ta noe tid å få på plass og vi må derfor be om at workaround benyttes på de skjermene som fortsatt har problemet.
  • Leverandøren jobber fortsatt med en løsning på feilen. Inntil videre kan man også benytte en workaround for å bruke skjermene, se lenger ned i driftsmeldingen for veiledning.
  • Leverandør melder om at terminalene nå skal fungere som normalt. Fint om det gis tilbakemelding dersom dette ikke er tilfellet for alle.
  • Det jobbes fortsatt med en løsning på feilen. Inntil videre kan man også benytte en workaround for å bruke skjermene, se lenger ned i driftsmeldingen for veiledning.
  • Feilen vedvarer og det er foreløpig ingen løsning klar for implementering, dessverre. Det jobbes med.
  • Det er avdekket at årsaken til feilen er at Visma.com fikk et nytt sertifikat 18 desember. GAT terminalene som ikke har tilgang til internett får derfor ikke dette sertifikatet automatisk.

    Det pågår testing og verifisering av en løsning.
  • Problemet vedvarer og feilsøkes av leverandør.
  • Feilen ser ut til å være relatert til sertifikat utstedt i desember og er meldt videre til systemleverandør. Vi håper på en rask løsning på problemet.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 03.01.2019 09:00
Sluttet: 03.01.2019 23:59
Berørte komponenter: Gat

Mer informasjon

Workaround for å bruke skjermene

 

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe