Microsoft slapp nylig en oppdatering til Outlook på iOS (4.2115.0) som skaper dette problemet med at Outlook-appen lukkes med en gang man åpner den. Problemet påvirker mange brukere med Intune over hele verden, ikke bare Oslo Kommune. Tilsynelatende påvirker det også WS1-enheter. Men her har dere en løsning med at Outlook kan slettes og så installeres på nytt.
En nyere versjon av Outlook ble publisert (4.2115.2) i natt og den skal løse problemet, men når den blir tilgjengelig/pushet/oppdatert av Apple til Intune er usikkert.
Forhåpentligvis skjer dette innen et døgn, slik at problemene er løst i morgen.
For Intune-enheter og måten apper er satt opp der kan vi ikke slette pushede apper for deretter å installere dem på nytt (tror noen brukere får slettet den, antar dette er avhengig av når de rullet inn). Her har vi ikke noe annet valg enn å vente på at Apple (som styrer appene og oppdateringer) / Intune får oppdatert appene til folk. Man kan alltids teste å rulle av og deretter på igjen, mulig man da får nyeste versjon av appen.
I mellomtiden kan brukere benytte outlook.com (om de er migrert til EXO) eller webmail.oslo.kommune.no (om de ikke er migrert til EXO) frem til Outlook-appen blir oppdatert.
LOGG