(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med pålogging til Familia

Det oppleves problemer med pålogging til Familia nå. Feilsøking pågår.
Melding opprettet: 08.11.2019

LOGG

  • Etter tiltak som er testet vellykket er implementert i helgen ser det ut til at situasjonen har blitt mye bedre. Det jobbes med å verifisere at feilen knyttet til utkastelser fra Familia nå er løst.
  • Testing av Familia med nye implementerte tiltak har nå pågått en periode i to bydeler og dessverre ikke vist seg å være vellykket. Det jobbes med å få på plass en bedre løsning for brukere.
  • Familia har stort sett blitt en god del bedre for de fleste brukere. Det er fortsatt utfordringer knyttet til at brukere blir kastet ut.
  • Det er gjort tiltak som forhåpentligvis nå har løst problemene brukere har opplevd i Familia de siste ukene. Det jobbes med å verifisere dette.
  • Brukere opplever fortsatt å bli kastet ut/bildet fryser. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen om tiltak for å rette feilen samt sikre stabil drift av Familia.
  • Brukere melder om bedring i Familia.

    Noen kan oppleve fortsatt å bli kastet ut/bildet fryser. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen om tiltak for å rette feilen samt sikre stabil drift av Familia.
  • En endring av snarveien til Familia gjøres i forbindelse med denne feilen.
    Ingen brukere vil bli kastet ut. Mer om denne endringen kan leses i driftsmelding: https://uke.intranett.oslo.kommune.no/kundeside/driftsmeldinger-dashbord/driftsmeldinger/planlagte-hendelser/endring-av-familia-snarvei-article350489-72482.html
  • Flere brukere melder om ustabilitet og utkastelser fra "Familia NY". Det jobbes med å løse problemet.
  • Det er nå publisert et nytt ikon til alle brukere av Familia. Vi ber alle om å starte Familia på nytt fra dette ikonet og jobbe som normalt. Dette skal forhåpentligvis løse situasjonen med utkastelser.

    For å finne ikonet må brukere først logge av og på AKS, deretter gå til start-menyen og mappen sektorsystemer. Der skal det ha dukket opp et nytt ikon "Familia NY". Vi forventer at brukeropplevelsen nå skal være merkbart bedre.

  • Problemene vedvarer, brukere blir fortsatt kastet ut. Det jobbes med tiltak og vi håper på en rask løsning.
  • Det er fortsatt problemer med at brukere blir kastet ut i Familia. Det oppleves også sporadiske heng-situasjoner. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen om tiltak for å rette feilen.
  • Tiltak blir iverksatt for å løse problemet.
  • Det er dessverre fortsatt store problemer med Familia. Systemleverandøren og driftsleverandøren jobber sammen for å feilsøke.
  • Brukerne får melding om "ingen tilgang" etter forsøk på pålogging. Feilsøking fortsetter.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 08.11.2019 08:00
Sluttet: 08.11.2019 23:59
Berørte komponenter: Familia

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe