Det oppleves problemer med pålogging til Familia nå. Feilsøking pågår.
Melding opprettet: 08.11.2019
LOGG
Skrevet: 16.12.2019 12:51
Etter tiltak som er testet vellykket er implementert i helgen ser det ut til at situasjonen har blitt mye bedre. Det jobbes med å verifisere at feilen knyttet til utkastelser fra Familia nå er løst.
Skrevet: 10.12.2019 09:58
Testing av Familia med nye implementerte tiltak har nå pågått en periode i to bydeler og dessverre ikke vist seg å være vellykket. Det jobbes med å få på plass en bedre løsning for brukere.
Skrevet: 27.11.2019 11:11
Familia har stort sett blitt en god del bedre for de fleste brukere. Det er fortsatt utfordringer knyttet til at brukere blir kastet ut.
Skrevet: 25.11.2019 12:13
Det er gjort tiltak som forhåpentligvis nå har løst problemene brukere har opplevd i Familia de siste ukene. Det jobbes med å verifisere dette.
Skrevet: 22.11.2019 12:40
Brukere opplever fortsatt å bli kastet ut/bildet fryser. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen om tiltak for å rette feilen samt sikre stabil drift av Familia.
Skrevet: 19.11.2019 08:31
Brukere melder om bedring i Familia.
Noen kan oppleve fortsatt å bli kastet ut/bildet fryser. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen om tiltak for å rette feilen samt sikre stabil drift av Familia.
Skrevet: 14.11.2019 09:59
En endring av snarveien til Familia gjøres i forbindelse med denne feilen.
Ingen brukere vil bli kastet ut. Mer om denne endringen kan leses i driftsmelding: https://uke.intranett.oslo.kommune.no/kundeside/driftsmeldinger-dashbord/driftsmeldinger/planlagte-hendelser/endring-av-familia-snarvei-article350489-72482.html
Skrevet: 13.11.2019 19:48
Flere brukere melder om ustabilitet og utkastelser fra "Familia NY". Det jobbes med å løse problemet.
Skrevet: 13.11.2019 12:41
Det er nå publisert et nytt ikon til alle brukere av Familia. Vi ber alle om å starte Familia på nytt fra dette ikonet og jobbe som normalt. Dette skal forhåpentligvis løse situasjonen med utkastelser.
For å finne ikonet må brukere først logge av og på AKS, deretter gå til start-menyen og mappen sektorsystemer. Der skal det ha dukket opp et nytt ikon "Familia NY". Vi forventer at brukeropplevelsen nå skal være merkbart bedre.
Skrevet: 12.11.2019 11:11
Problemene vedvarer, brukere blir fortsatt kastet ut. Det jobbes med tiltak og vi håper på en rask løsning.
Skrevet: 11.11.2019 10:44
Det er fortsatt problemer med at brukere blir kastet ut i Familia. Det oppleves også sporadiske heng-situasjoner. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen om tiltak for å rette feilen.
Skrevet: 08.11.2019 13:37
Tiltak blir iverksatt for å løse problemet.
Skrevet: 08.11.2019 11:50
Det er dessverre fortsatt store problemer med Familia. Systemleverandøren og driftsleverandøren jobber sammen for å feilsøke.
Skrevet: 08.11.2019 08:33
Brukerne får melding om "ingen tilgang" etter forsøk på pålogging. Feilsøking fortsetter.
LOGG
Noen kan oppleve fortsatt å bli kastet ut/bildet fryser. Drift- og systemleverandør jobber i samarbeid med forvaltningen om tiltak for å rette feilen samt sikre stabil drift av Familia.
Ingen brukere vil bli kastet ut. Mer om denne endringen kan leses i driftsmelding: https://uke.intranett.oslo.kommune.no/kundeside/driftsmeldinger-dashbord/driftsmeldinger/planlagte-hendelser/endring-av-familia-snarvei-article350489-72482.html
For å finne ikonet må brukere først logge av og på AKS, deretter gå til start-menyen og mappen sektorsystemer. Der skal det ha dukket opp et nytt ikon "Familia NY". Vi forventer at brukeropplevelsen nå skal være merkbart bedre.