(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med pålogging til NAV Stat

Vi har mottatt et varsel fra NAV Stat om at de har et problem med pålogging til plattformen. Vi vil oppdatere denne driftsmeldingen når vi mottar mer informasjon.
Melding opprettet: 17.01.2017

LOGG

  • Flere melder om at det nå er svært tungvint å jobbe i reserveløsningen til NAV Stat. Det er "knotete" å bytte mellom Fasit og statlig plattform og toskjerm-løsningen fungerer ikke slik den gjorde før. Vi har vært i dialog med NAV Stat og de sier at jobber med å gjøre det enklere å navigere mellom skrivebordene, men de vet ikke når denne løsningen er på plass.
  • Brukerne skal få logget på igjen nå. De må trykke på "NAV Skrivebord Oslo" for å komme til vanlig arbeidsområde.
  • Det er foreløpig ikke estimert rettetid ennå her, men vi vil oppdatere saken så fort vi hører noe.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 17.01.2017 08:30
Sluttet: 17.01.2017 12:00
Berørte komponenter: NAV Stat

Årsak

Dette skyldtes en hardware-feil hos NAV Stat.

Mer informasjon

For at brukerne skal få logget på igjen, så har NAV Stat gjort endringer sentralt. Man vil nå komme til denne siden etter at man har logget på med vanlig brukernavn og passord:

For å komme til det skrivebordet man vanligvis logger inn på, må man trykke på NAV Skrivebord Oslo (rød ring).

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe