(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med pålogging til OK-gjest

Det er for tiden problemer med pålogging til kommunens gjestenettverk. Driftsleverandør jobber med saken.
Melding opprettet: 10.05.2017

LOGG

  • Det ble avdekket en databasefeil som sannsynligvis var årsaken til dette. Gjestenettet skal nå være OK for alle virksomheter. Gi tilbakemelding dersom det fortsatt oppleves problemer.
  • Feilsøking viser at dette ikke bare gjelder UKE, men viser seg å gjelde ca. halvparten av aksesspunktene i kommunen. Dette påvirker derfor en god del brukere som forsøker å autentisere seg mot OK Gjest ute i virksomhetene. Driftsleverandør jobber med å rette feilen.
  • Driftsleverandør har feilsøkt og foreløpig konkludert med at dette kun gjelder UKE. De ser at det er mange tilkoblet gjestenettet fra forskjellige lokasjoner (bl.a. biblioteket). Vi ber om tilbakemelding dersom det oppleves problemer med gjestenettet andre steder.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 10.05.2017 10:50
Sluttet: 10.05.2017 16:00
Berørte komponenter: Nettverk

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe