(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med pålogging til statlig plattform

Mange brukere opplever i dag problemer med å logge inn på den statlige plattformen. Dette gjelder de som logger på fra kommunale klienter. Feilen skal skyldes et problem med en lastbalanserer som driftes hos NAV stat og dette medfører at flere, men ikke alle, opplever feil ved pålogging. Det blir foretatt en omstart av denne nå i dag kl. 13:00. Brukerne vil som følge av dette oppleve å bli kastet ut av sesjonen sin. Det anbefales å lagre alt arbeide og være forberedt på denne omstarten før kl. 13:00.
Melding opprettet: 26.07.2016

LOGG

  • Vi får tilbakemelding om at samtlige får logget på igjen nå. Hvis noen allikevel fortsatt opplever problemer, bes det om at de gir beskjed i BOKS-sak.
  • Løsningen blir omstartet nå kl. 13:10. Brukerne vil oppleve å bli kastet ut når dette skjer.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 26.07.2016 12:30
Sluttet: 26.07.2016 13:15
Berørte komponenter: Servere / sentral infrastruktur

Årsak

Feilen lå på den statlige siden og ble løst ved at disse tok en omstart av en lastbalanserer/netscaler.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe