(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med skanning til fagsystemer og ITAS-integrasjoner

Vi får beskjed om at noen opplever feil med skanning til Familia og Fasit. De som opplever dette bes melde en sak i BOKS slik at vi ser omfanget av problemet. Feilen kan også påvirke andre typer integrasjoner som går over ITAS, for eksempel SvarUt. Driftsleverandøren er i gang med å feilsøke.
Melding opprettet: 26.01.2018

LOGG

  • Det er gjort tiltak som vi håper skal løse opp i dette problemet og vi tror at det nå skal være løst. Det tar litt tid å verifisere at alt ser stabilt ut, men vi følger med utover kvelden. Denne driftsmeldingen vil trolig ikke oppdateres igjen før mandag morgen.
  • Feilen påvirker også trolig SvarUt.
  • Rotårsaken til denne feilen er et problem med ITAS. Dette kan også påvirke andre typer integrasjoner. Feilsøk fortsetter og saken har høyeste prioritet.
  • Driftsleverandøren er i gang med å rette feilen. Dette er tidkrevende, men vi tror dette skal være løst før helgen.
  • Det kan se ut som om skanning har stoppet opp siden 12:51. Driftsleverandøren er i gang med å feilsøke.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 26.01.2018 13:10
Sluttet: 29.01.2018 09:00

Årsak

Feilen skyldtes et problem med en ITAS-komponent. Dette skapte integrasjonsfeil for flere tjenester og ble løst på fredag ettermiddag.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe