(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med søk i Outlook

Det er fortsatt noen brukere som opplever å ikke få søkt opp eldre e-poster i Outlook. Dette skal kun gjelde brukere på tykke klienter, ikke i AKS. Feilen oppstår heller ikke i webmail. De som opplever dette bes melde sak i BOKS, slik at vi ser omfanget. Bruk Outlook på AKS eller benytt webmail ved behov for å søke etter e-post.
Melding opprettet: 18.10.2016

LOGG

  • Dette er noe som må løses for hver enkelt bruker. For bistand med dette må det registreres sak i BOKS. Lokal IKT kan også forsøke å slette brukerens Outlook-profil.
  • Flere brukere har fortsatt feil med søk i Outlook. Det kan hjelpe å slette lokal Outlook-profil og så legge denne tilbake igjen. Dette medfører at Outlook reindekserer e-post som da vil bli tilgjengelig for søk igjen. For noen har dette løst problemet, men ikke alle. En reindeksering kan på enkelte tregere tykke klienter ta lengre tid og man vil ikke merke en umiddelbar løsning på problemet.

    For veiledning med sletting av lokal Outlook-profil, se denne lenken:

    http://utviklings-og-kompetanseetaten.oslo.kommune.no/ikt/epost/article300879-66284.html
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 18.10.2016 08:00
Sluttet: 26.10.2016 14:39
Berørte komponenter: Outlook/Exchange

Årsak

Dette oppsto i forbindelse med en endring på GPO hvor standardinnstillinger for tykke klienter ble påvirket. GPO'en ble gjenopprettet og dette gjorde at mange brukere på tykke klienter fikk problemer med søk i Outlook. Ny lokal Outlook profil løser problemet, men hos enkelte var det nødvendig at Outlook var oppe og kjørte en stund før epost ble indeksert riktig.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe