Problemer med søk i Outlook
Det er fortsatt noen brukere som opplever å ikke få søkt opp eldre e-poster i Outlook. Dette skal kun gjelde brukere på tykke klienter, ikke i AKS. Feilen oppstår heller ikke i webmail. De som opplever dette bes melde sak i BOKS, slik at vi ser omfanget. Bruk Outlook på AKS eller benytt webmail ved behov for å søke etter e-post.
Melding opprettet: 18.10.2016
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 18.10.2016 08:00
Sluttet: 26.10.2016 14:39
Årsak
Dette oppsto i forbindelse med en endring på GPO hvor standardinnstillinger for tykke klienter ble påvirket. GPO'en ble gjenopprettet og dette gjorde at mange brukere på tykke klienter fikk problemer med søk i Outlook. Ny lokal Outlook profil løser problemet, men hos enkelte var det nødvendig at Outlook var oppe og kjørte en stund før epost ble indeksert riktig.
LOGG
For veiledning med sletting av lokal Outlook-profil, se denne lenken:
http://utviklings-og-kompetanseetaten.oslo.kommune.no/ikt/epost/article300879-66284.html