(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med utskrifter

Utskrift via SafeCom har stoppet opp, slik at utskrifter ikke når frem til SafeCom-kontroller og skriver. Dette sees i sammenheng med feilsituasjonen i forrige uke.
Melding opprettet: 24.04.2017

LOGG

  • Det er trolig funnet en bakenforliggende årsak til kapasitetsproblemene med utskrift som oppstod i går. Vi vil få bekreftet dette i morgen og saken holdes åpen inntil videre.
  • Det ble dessverre ikke utført tiltak i går etter arbeidstid, da driftsleverandøren må feilsøke mer for å komme til bunns i disse problemene. Det er sett en økt responstid på safecom-løsningen som det er ønskelig å få klarhet i. Vi beklager ulempene dette vil kunne medføre for brukerne våre. Saken har høyeste prioritet.
  • Feilretting pågår utover kvelden. Det er lagt frem et tiltak som vil bedre kapasiteten på utskriftsløsningen. Vi håper å gjennomføre dette i kveld slik at brukerne vil merke en bedring i morgen.
  • Utskriftstjenesten er restartet, men flere opplever fortsatt feil med utskrift.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 24.04.2017 13:30
Sluttet: 26.04.2017 08:00
Berørte komponenter: Sentral utskriftsløsning

Årsak

Årsaken til utskriftsproblemene skyldtes høy belastning for printserverne. Når det er høy belastning over lengre tid vil serveren kunne gå ned, og dette skaper problemer med utskriftskø som blir liggende. Den høye belastningen er lokalisert til en pågående flytting av store mengder data og driftsleverandøren har stoppet dette arbeidet nå.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe