(langstring[menu.title] is not set)

Problemer med VPN

Det er problemer for flere brukere på Cisco anyconnect, brukere blir kastet ut og får ikke logget seg på igjen. For noen brukere hjelper det å trykke på trykke disconnect og connect igjen eller restart av maskinen. Driftsleverandør feilsøker.
Melding opprettet: 19.11.2020

LOGG

  • Vi jobber fortsatt med å verifisere at nødendringen løste problemet. Meld gjerne inn ny sak eller kontakt USS hvis brukere fortsatt opplever problemer.
  • Nødendringen er gjennomført og vi ber de som opplever feil om å teste på nytt. Dersom noen fortsatt opplever feil ber vi om at de det gjelder oppdaterer saken sin eller melder feil i Kompass.
  • Det vil gjennomføres en nødendring i tidsrommet 14:00 – 15:00. Brukere kan oppleve å bli frakoblet VPN og må derfor koble seg opp igjen.
  • Leverandør jobber med å få utført en hasteendring for å rette feilen. Vi kommer tilbake med mer info når vi har det.
  • Leverandør jobber fortsatt med å rette feilen. Vi oppdaterer driftsmelding ved videre fremgang i feilretting.
  • Feilen skal nå være lokalisert og driftsleverandøren har påbegynt feilretting.
  • Flere melder idag om problemer med VPN. Saken er gjenåpnet hos driftsleverandør som jobber med feilsøking.
  • Feilen skal nå være rettet. Det vil verifiseres med brukere i normal arbeidstid når belastningen på VPN er normal.
  • Driftsleverandøren har trolig funnet rotårsaken og jobber med feilretting.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 19.11.2020 13:30
Sluttet: 19.11.2020 23:59
Berørte komponenter: VPN

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe