(langstring[menu.title] is not set)

Stopp i utskrifter

Utskrift via SafeCom har stoppet opp, slik at utskrifter ikke når frem til SafeCom-kontroller og skriver.
Melding opprettet: 19.04.2017

LOGG

  • Leverandøren har utført en rydding i databaser på Safecom tjenesten i går kveld. Vi ber brukerne teste igjen i dag.
  • Det jobbes nå med å få slettet kødannelsen som vi tror forårsaker problemet.
  • Som en mulig workaround kan brukerne slette utskriftskøen sin i utskrift selvbetjening (utskrift.oslofelles.oslo.kommune.no) og forsøke å skrive ut igjen. Dette fungerer for noen brukere. Feilsøk fortsetter.
  • Feilsøk fortsetter. Vi ser på om det kan være en sammenheng mellom pågående DNS-kapasitetsproblemer og denne feilen.
  • Leverandøren fortsetter å feilsøke problemet. Vi ser at dette ikke treffer alle og at feilen kommer og går. Dette problemet har høyt fokus og vi ser om det kan være andre årsaker til at vi opplever dette nå.
  • Utskriftstjenesten ser ut til å være ustabil. Feilen gjenoppstod etter i går. Leverandøren jobber med saken.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 18.04.2017 14:00
Sluttet: 21.04.2017 08:00
Berørte komponenter: Sentral utskriftsløsning

Årsak

Feilen skyldtes skriverkø fra 18.4 (når feilen oppstod) som ikke ble slettet som normalt. Brukerne som hadde skriverkø fra denne datoen fikk ikke skrevet ut. Driftsleverandøren har nå ryddet opp i denne skriverkøen og det er verifisert med flere at det nå fungerer som det skal.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe