(langstring[menu.title] is not set)

Treghet og heng i Gerica

Flere melder om treghet og heng i Gerica. Feilen er meldt til driftsleverandør som jobber med feilsøking.
Melding opprettet: 06.01.2022

LOGG

  • Servere har fått utvidet kapasitet. Gerica skal nå fungere som normalt.
  • Flere melder nå om at Gerica fungerer fint igjen. Vi ber derfor alle som har meldt sak om å oppdatere saken med status eller melde sak dersom det ikke er gjort alt. 
  • Det er meldt om treghet, heng og feilmeldinger i Gerica i dag 18.01.2022. Feilen er meldt til leverandør som jobber med feilretting.
  • Problemet ligger trolig i nettverket som gjør at databasene har oppført seg ustabilt. Frem til dette er rettet så har det blitt gjort tiltak som gjør at Gerica fungerer normalt.
  • Flere brukere har opplevd sporadisk treghet i Gerica de siste dagene. Det har blitt gjort tiltak fra vår driftsleverandør som forhåpentligvis vil bedre situasjonen. Hvis du opplever heng/treghet så vennligst meld sak i Kompass slik at vi får en oversikt over omfanget. Legg gjerne til hva slags handling du gjør, tidspunkt og eventuelt feilmelding - vi er veldig takknemlig for at dere tar dere tid til å melde og dette hjelper oss enormt.
  • Videre feilsøking fortsetter direkte med Sopra Steria etter avtale med forvaltning for Gerica.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 06.01.2022 12:30
Sluttet: 06.01.2022 23:59
Berørte komponenter: Gerica

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe