(langstring[menu.title] is not set)

Tregheter i Gerica

Flere melder nå om tregheter og ustabilitet i Gerica. Driftsleverandør jobber med feilsøking.
Melding opprettet: 03.05.2021

LOGG

  • Brukere opplever fortsatt treghet i Gerica. Driftsleverandør jobber med feilsøking.
  • Flere meldte i dag tidlig om store problemer med utkastelser og full stans i Gerica. Applikasjonen skal nå være oppe igjen. System- og driftsleverandøren jobber videre sammen for å sikre stabil drift.
  • Gerica er for tiden stabilt. System- og driftsleverandøren jobber videre sammen for å sikre stabil drift.
  • Det vil bli lagt inn en ny patch på tjenestetelefonene (LMP) klokken 16:10 i dag, dette skal redusere antall kall mot basen. Ansatte som er inne i LMP appen vil merke at de kan gå offline, samt innlogging på tjenestetelefonen i dette tidsrommet vil feile.
  • Brukere opplever igjen treghet i Gerica. System- og driftsleverandøren samarbeider om flere tiltak for å bedre situasjonen.
  • Økning av kapasitet har bedret og stabilisert situasjonen for brukere. System- og driftsleverandøren jobber videre sammen for å sikre stabil drift.
  • Økning av kapasitet har bedret situasjonen. Videre feilsøking for å skape et stabilt Gerica fortsetter og vi vil i den forbindelsen stenge ned tjenestetelefonene (LMP) klokken 10:00 og klokken 14:30 i ca 5 minutter. For sluttbrukerne vil det enten bety at de vil bli satt i «offline-modus» eller bli kastet ut. Ved evt. ny pålogging vil dere komme inn der dere var.
  • Det har blitt gjort tiltak for å bedre kapasiteten. System- og driftsleverandøren arbeider fortsatt med flere tiltak for å bedre og stabilisere situasjonen.
  • Det vil utføres en failover kl 18.00 i kveld, og brukere vil kunne oppleve en liten "dropp".
  • Dessverre hjalp ikke feilretting og det oppleves fortsatt tregheter i Gerica.

    System- og driftsleverandøren fortsetter arbeidet med tiltak for å bedre situasjonen.
  • Systemleverandør og driftsleverandør har gjennomført feilretting og Gerica svarer bedre. Situasjonen overvåkes nøye.
  • System- og driftsleverandøren arbeider nå parallelt med flere tiltak for å bedre situasjonen.
    Blant annet så jobbes det med å utvide kapasitet i tillegg til feilretting i selve applikasjonen.
  • Brukere kan nå logge inn i Gerica. Dessverre oppleves det fortsatt store tregheter inne i Gerica. Systemleverandør, driftsleverandør og forvaltningen jobber tett sammen for å løse treghetene. Det har blitt gjort flere tiltak som dessverre ikke har hatt ønsket effekt.
  • Brukere opplever at de ikke får logget på Gerica. Feilsøking pågår.
  • Det oppleves dessverre fortsatt tregheter. Systemleverandør og driftsleverandør jobber med feilsøking.
  • Grunnet feilretting vil brukere kunne oppleve større tregheter frem til 13:30.
  • Drifts- og systemleverandøren arbeider fremdeles med å få løst feilen.
  • Leverandør har satt inn tiltak som skal løse feilen. Vi ber derfor de som har meldt in sak om å oppdatere saken sin med status. Dersom noen opplever feil og ikke har meldt sak, så ber vi de om å gjøre det.
  • Leverandør jobber fortsatt med å finne en løsning på feilen. Ny oppdatering kommer ved utvikling i feilrettingen.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 03.05.2021 08:20
Sluttet: 20.05.2021 08:00
Berørte komponenter: Gerica

Årsak

Feil løst.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe