(langstring[menu.title] is not set)

Utfordringer med Cisco AnyConnect etter tanking

Melding opprettet: 18.11.2022

LOGG

  • Driftsleverandøren identifiserte feilen og har løst feilen.

    Fremgangsmåte for løsningen:
    1. Ta en omstart av PC-en
    2. Koble fra VPN og til igjen.
  • Driftsleverandøren har klart å reprodusere feilen og jobber med feilretting.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 18.11.2022 16:00
Sluttet: 18.11.2022 23:59
Berørte komponenter: Servere / sentral infrastruktur

Årsak

Problem verifisert løst. Etter endring 1/2 november, manglet det nye sertifikatet et sted. Dette ble lagt inn av Telenor (24.nov), og løste VPN problematikken

Mer informasjon

Vi har fått noen saker hvor enkelte opplever utfordringer med tilkobling til Cisco AnyConnect etter tanking. Vi mistenker at dette er forårsaket av sertifikat-feilen vi opplevde 02.november, og klienter som ble tanket rundt denne datoen har fått utfordringer med Cisco AnyConnect. Vi er ikke helt sikre på tidsrommet, men mistenker at det er mellom 02.11 til 11.11.

Løsningen foreløpig er som følger:
- Koble opp med nettverkskabel og VPN
- Kjør kommandoen "gpupdate"

 

Meld sak gjennom kompass dersom gpupdate ikke hjelper. 

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe