(langstring[menu.title] is not set)

Utskriftsproblemer for flere virksomheter

Flere virksomheter opplever problemer med å skrive ut. Feilsøking pågår.
Melding opprettet: 18.01.2021

LOGG

  • En ny printserver er installert og dette har gitt gode resultater. Hvis dere fortsatt opplever problemer så vennligst oppdatert eksisterende sak eller opprett ny i Kompass.
  • Det vil utføres en nødendring på print idag i tidsrommet 14.00 - 14:30. Dette skal bedre tregheten brukere har opplevd den siste tiden.
  • Det jobbes med å opprette en ny print server.

    Hvis dere opplever stor treghet så kan dere som en midlertidig løsning prøve følgende;

    1. Åpne kontrollpanel, velg Enheter og skrivere
    2. I adresse linjen på toppen skriver du \\print148751\ok-is-PR-xxxxx
    Du bytter ut xxxxx med navnet på printeren f.eks KonicaM eller RICOH
    3. Når dette er gjort velger du den "nye" skriveren som dukket opp, og angir denne som standard skriver.

    Print skal også fungere som normalt på AKS.
  • Det vil gjøres en nødendring for å øke kapasiteten som vil bedre problemene vi har hatt på print.

    Hvis dere opplever stor treghet så kan dere som en midlertidig løsning prøve følgende;

    1. Åpne kontrollpanel, velg Enheter og skrivere
    2. I adresse linjen på toppen skriver du \\print148751\ok-is-PR-xxxxx
    Du bytter ut xxxxx med navnet på printeren f.eks KonicaM eller RICOH
    3. Når dette er gjort velger du den "nye" skriveren som dukket opp, og angir denne som standard skriver.

    Print skal også fungere som normalt på AKS.
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 18.01.2021 10:00
Sluttet: 28.01.2021 12:00
Berørte komponenter: Sentral utskriftsløsning

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe