(langstring[menu.title] is not set)

VDI problemer

Mange brukere opplever i dag problemer med å logge på VDI'er fra tykke klienter. Dette gjelder også ekstern leverandør VDI'er. Det jobbes med å rette dette.
Melding opprettet: 01.06.2016

LOGG

  • Samtlige problemer på VDI'er skal nå være løst. Merk at VDI'ene nå kun er tilgjengelige fra ny løsning og at tidligere snarveier på gammel AKS ikke vil fungere. Det vil da komme opp en melding om at VDI er i "maintenance mode".

    Tilleggsinfo om PDF konvertere:
    Det har manglet snarveier til disse fra skrivebord/start-meny som det var på gammel løsning. Disse er nå publisert og skal fungere som det gjorde på gammel AKS. Man må altså velge pålogging med brukernavn og passord, og benytte OSLOFELLES\pdfkonverterxxx (xxx=bydel). Hvis enkelte brukere opplever å ikke ha snarveien kan følgende URL benyttes som workaround: https://storefront.oslo.kommune.no/Citrix/InternWeb/
  • Feilkilde er identifisert og løsning er verifisert med flere brukere. Arbeid vil pågå over helgen for å rette de resterende VDI'ene som har problemer.
  • VDI-er er flyttet over til ny løsning. Det betyr at arbeid med VDI ikke skal gjøres fra "Gammel AKS".
  • Vi gjør oppmerksom på at VDI'er på intern sone nå må startes fra "AKS VDI" ikon på skrivebordet/start-meny da disse er flyttet over på ny Citrix. Dessverre er dette fortsatt ustabilt fra tykke klienter og det jobbes kontinuerlig med en løsning. VDI'er skal kjøre som normalt fra tynne klienter og VDI'er på sikker sone kan fortsatt nås via "gammel AKS".
Type: Feilsituasjon
Status: Feil løst
Hendelsen startet: 01.06.2016 00:00
Sluttet: 14.06.2016 11:26
Berørte komponenter: VDI, Leverandør VDI

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe