(langstring[menu.title] is not set)

Endring av fjernarbeidsløsningen

For å redusere Office-lisenskostnader i forbindelse med bruk av fjernarbeidsløsningen, har UKE gjort en endring i måten man får tilgang til ulike tjenester på fjarb. Rent praktisk vil ikke dette innebære synlige endringer for brukerne. Mer informasjon følger.
Melding opprettet: 05.12.2016
Type: Planlagt vedlikehold
Hendelsen startet: 05.12.2016 15:00
Sluttet: 06.12.2016 08:00
Berørte komponenter: Fjernarbeidsløsningen

Mer informasjon

For virksomhetene vil endringen medføre endrede valg i PRK i skjema for fjernarbeidsløsningen. Dagens fjernarbeidsløsning setter ingen begrensning på hvem som kan bruke AKS fra privat PC, nettbrett eller mobil og dermed utløse et Office-lisensbehov, og det er dette vi vil innskrenke for å redusere kostnader for virksomhetene. Mer informasjon om hvordan dette håndteres er også sendt ut per e-post til IKT hovedkontakt.

Løsningen er allerede pilotert i UKE.

For mer detaljert informasjon om endringen, se også publisert artikkel på Aktuelt om IKT.

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe