(langstring[menu.title] is not set)

Innlogging til AKS fra tykklient endres

Tykke klienter(PC) vil få et ekstra ikon som heter "Oslofelles". Dette ikonet peker til en portal hvor man kan starte alle applikasjoner som er publisert på intern sone. Endringen gjennomføres etter kl. 16:00 fredag 19.8.
Melding opprettet: 16.08.2016
Type: Planlagt vedlikehold
Hendelsen startet: 16.08.2016 14:00
Sluttet: 24.08.2016 16:00
Berørte komponenter: AKS, PC / tykke klienter

Mer informasjon

Denne endringen gjøres som et ledd i å løse problemet med "cannot start app"-feilmeldingen mange brukere opplever nå. Hvis man får denne feilmeldingen ved bruk av vanlig AKS-ikon, kan man velge å gå til Oslofelles-portalen isteden. Begge ikonene vil være tilgjengelige i en tid. 

Ikonet vil se slik ut:

 

Portalen er lik det brukere på tynnklient logger seg inn på. Det er tre faner som vist nedenfor. Brukeren kan selv velge hva som skal ligge på favoritter ved å trykke på "details" ved en applikasjon.

 

 

Eventuelle feil eller problemer som brukerne opplever med dette, bes meldes til lokal IKT som kan melde saken i BOKS. 

Henter data ...

Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten
Kontaktinformasjon kundeportalen kundeportalen@uke.oslo.kommune.no
Redaktør: Siw Wisth Holmboe