Alle tynnklienter må være påslått i perioden. Utrullingen vil foregå hver dag fra kl. 17:00 - 07:00, men hvis noen klienter står avslått så vil ikke disse motta oppdateringen før de skrues på igjen. Endringen piloteres hos UKE først.
Oppdateringen vil foregå slik:
1. LANDesk provisioning-dialogboks vises på skjermen en kort tid og tynnklienten starter på nytt av seg selv. Hvis man jobber på AKS når dette skjer så vil man ikke miste noe data, men få logge inn på samme sted etter at oppdateringen er ferdig.
2. Etter omstart vil dialogboksen vises igjen en kort stund før den forsvinner. Oppdateringen kjører i bakgrunnen og vil ikke være synlig for brukeren. Etter 5 - 15 minutter vil tynnklienten starte på nytt igjen.
3. Etter omstart vil dialogboksen på nytt vises en kort tid før tynnklienten starter på nytt igjen.
4. Etter tre omstarter er tynnklienten klar til bruk igjen. Oppdateringen tar cirka 30min totalt.
LanDesk-dialogboksen ser nogenlunde slik ut:

Legevakten er ikke omfattet av de samme tidspunktene som er omtalt i denne driftsmeldingen. HEL-klienter blir oppdatert natt til onsdag 28.6, mellom kl. 04:00 - 06:00.